Αποφασισμένη να κάνει γενναία παρέμβαση εμφανίζεται η κυβέρνηση για το «Fuel Pass 2» και την επιδότηση στα καύσιμα. Οι τελικές αποφάσεις “κλείδωσαν” χθες σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό με τη συμμετοχή τεσσάρων υπουργών, και θα ανακοινωθούν σήμερα το πρωί (11:00) στο υπουργικό συμβούλιο. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση του υπουργικού, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Γεωργαντάς θα ανακοινώσουν τις παρεμβάσεις.
Στο τραπέζι είναι επιδότηση για την βενζίνη ως και τα 80 ευρώ για το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, σημαντικά αυξημένη σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Το ποσό αυτό αφορά την ηπειρωτική χώρα, ενώ, σύμφωνα με την ίδια γραμμή πληροφόρησης, στα νησιά, όπου το πρόβλημα είναι οξύτερο και οι τιμές φλερτάρουν με τα 3 ευρώ/ λίτρο, η ενίσχυση μπορεί να φτάσει ως και τα 100 ευρώ. Φαίνεται, δε, ότι θα υπάρξει κάτι «έξτρα» και για το πετρέλαιο κίνησης.
Και οι δικαιούχοι της ενίσχυσης για τα καύσιμα θα είναι σημαντικά αυξημένοι: από όσους είχαν καθαρό οικογενειακό εισόδημα ως και 30.000 ευρώ, το ποσό αυτό αναμένεται να ανέβει ως και τα 45.000 ευρώ, με το Fuel Pass να εναρμονίζεται σχεδόν με το κριτήριο για την αναδρομική ενίσχυση που είχε προβλεφθεί για τις υπερβάλλουσες χρεώσεις στο ρεύμα (Power Pass). Πάντως, φαίνεται ότι τα 45.000 δεν θα είναι αμιγώς «καθαρό ποσό» και μένει να αποδειχθεί αν θα είναι μικτό ή θα πρόκειται για ποσό που θα προκύπτει ως προϊόν κλιμάκωσης.
Παράλληλα, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει και μια ενδιαφέρουσα είδηση για τους αγρότες, καθώς θα επισπευσθεί η διαδικασία επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το αγροτικό πετρέλαιο που αναμενόταν να γίνει τον Νοέμβριο, ώστε να «τρέξει» εντός του καλοκαιριού.
Στην κυβέρνηση έχουν αντιληφθεί ότι το πολιτικό πρόβλημα που δημιουργούσε το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος έχει πλέον μετακυλιστεί στις αντλίες των καυσίμων. Γι’ αυτό και η παρέμβαση που δρομολογείται φαίνεται πως θα είναι πιο γενναία από τις αρχικές διαρροές. «Όπλο» γι’ αυτό, βεβαίως, είναι και τα αυξημένα έσοδα τόσο εντός του Μαϊου όσο και συνολικά στο πεντάμηνο, με τις εισπράξεις στα κρατικά ταμεία να επιτρέπουν μια παρέμβαση με ευρύτερη περίμετρο. Η παρέμβαση στα καύσιμα, άλλωστε, κρίνεται αναγκαία και πολιτικά, καθώς η ακρίβεια στην «αντλία» είναι οριζόντια και πλήττει ιδιαίτερα τη μεσαία τάξη που βλέπει να «σβήνει» από τις ανατιμήσεις ό,τι κερδίζει από τη μείωση των φόρων, άμεσων και έμμεσων.