“Αυτό που βιώνουμε σε αυτή τη χώρα, είναι ένα εκκρεμές που κινείται ανάμεσα στον πόνο, την απελπισία και τον θρήνο, με τον καθένα από εμάς να αισθάνεται και να είναι μόνος.”
Αυτό που συνέβη στα Τέμπη αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει λάβει ώρα στην Ελλάδα, με τα κόμματα να σκυλεύουν πάνω στα διαμελισμένα και απανθρακωμένα κορμιά των θυμάτων του τραγικού αλλά όπως φαίνεται αναμενόμενου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, αδιαφορώντας ανερυθρίαστα για τις ψυχές που χάθηκαν και για τον θρήνο και τη απόγνωση εκείνων που άφησαν πίσω. Αδιαφορούν με το γεγονός, πως ένας ολόκληρος λαός θρηνεί για τα πολλά νέα παιδιά που χάθηκαν, επειδή κάποιος πολιτικός αποφάσισε να προάγει έναν πρώην αχθοφόρο του ΟΣΕ, χωρίς πτυχία, γνώσεις. δεξιότητες και εμπειρία, σε ένα πόστο όπου με την ανεπάρκειά του μπορούσε να εξοντώσει πολλούς! Αλήθεια ποιο είναι αυτό το υπουργικό “φρούτο” που θα έχει το θράσος να κάνει και προεκλογικό αγώνα, ζητώντας την ψήφο των πολιτών, δίνοντας υποσχέσεις για νέα ρουσφέτια τύπου Λαρισαίου σταθμάρχη!
Σίγουρα πρόκειται για ανθρώπινο λάθος, σε συνδυασμό όμως με παθογένειες, ελλείψεις, δυσλειτουργίες και αδιαφορία, που καταγγέλλονται εδώ και δύο-τρεις δεκαετίες, χωρίς όμως να ιδρώσει το αυτί των εκάστοτε κυβερνώντων. Αν τα συστήματα αυτά λειτουργούσαν, θα είχε αποφευχθεί με σιγουριά αυτό το αδιανόητο δυστύχημα, που πλήγωσε έναν ολόκληρο λαό και διασύρει τη χώρα!
Κάπως έτσι φθάσαμε σε απώλειες δεκάδων νέων ανθρώπων στο μέσον της Ελλάδος -στα Τέμπη… Χάθηκαν νεαροί άνδρες και νεαρές κοπέλες -στην πλειονότητά τους φοιτητές, που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη μετά από το τριήμερο που πέρασαν με τις οικογένειές τους.
Ένα μεγάλο “γιατί” πλανάται πάνω από την Ελλάδα, που βρίσκεται σε κατάθλιψη! Κανένας δεν μπορεί να εξηγήσει, πως ένα ευρωπαϊκό κράτος στον 21ο αιώνα, έχει αφήσει το σιδηροδρομικό του δίκτυο να λειτουργεί με τεχνολογία του 1960 γαρνιρισμένη με μπαλώματα και πατέντες και εποπτευόμενο από μόνον ένα σταθμάρχη ανά σταθμό, άσχετα αν ο σταθμός είναι περιφερειακός με λίγη κίνηση, η κομβικός, από τον οποίον περνούν τα περισσότερα τρένα!
Είναι πραγματικά πέραν κάθε λογικής: επί 17 λεπτά τα δύο τρένα ήταν στη ίδια γραμμή… και κατευθύνονταν το ένα πάνω στο άλλο, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή αντίδραση από τον πρώην αχθοφόρο και νυν σταθμάρχη Λάρισας. Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων είχε αντιληφθεί την φονική πορεία που ακολουθούσαν οι δύο συρμοί στα Τέμπη και προσπάθησε μάταια να ειδοποιήσει τον σταθμάρχη της Λάρισας και να σώσει τους ανυποψίαστους επιβάτες και τα τρένα! Όταν η εμπορική αμαξοστοιχία ξεκίνησε από τους Νέους Πόρους με κατεύθυνση προς Αθήνα, ο εκεί σταθμάρχης ειδοποίησε αμέσως τον Λαρισαίο συνάδελφό του και μάλιστα του έδωσε και τον αριθμό… αλλά… “φωνή βοώντος εν τη ερήμω”! Ο εκεί σταθμάρχης συνέχισε να πίνει τον καφέ του… απαντώντας ξερά με ένα… “ok, ελήφθη!”
Είναι τρελό… τόσο τρελό… σαν να είχε στοιχηματίσει ο ίδιος Θεός με τον Διάβολο σε μια παρτίδα πόκερ, με ποντάρισμα μερικές εκατοντάδες ψυχές που ταξίδευαν μέσα στα τρένα του ολέθρου.
Υπάρχουν έγγραφα που ήρθαν στην επιφάνεια, τα οποία έστειλε ο ΟΣΕ στην Hellenic Train, που διαχειρίζεται τα τρένα στη χώρα μας, με τα οποία αποκαλύπτεται η πλήρης ασυνεννοησία μεταξύ των εταιριών για τα απαραίτητα ψηφιακά συστήματα ασφαλείας, που μέχρι σήμερα δεν έχουν εγκατασταθεί όπως αποδείχθηκε με το τραγικό δυστύχημα που βιώσαμε στα Τέμπη.
Ούτε στίγμα gps υπήρχε, ούτε φωτοσήμανση… ούτε Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης. Το σύστημα έπρεπε να είχε τοποθετηθεί από το 2004, αλλά μέχρι σήμερα τίποτα δε συνέβη! Τα τρένα στην Ελλάδα έχουν αφεθεί να ταξιδεύουν τυφλά και να τα επιβλέπουν άνθρωποι που τοποθετήθηκαν εκεί ως δικά τους παιδιά με παχυλό μισθό, αλλά χωρίς προσόντα, γνώση και εμπειρία. Απλά παίρνουν θέσεις ευθύνης με ρουσφέτια, δίχως να μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν, επειδή έτσι γουστάρει ένας ανεπαρκής και ανέντιμος με τον θεσμό που υπηρετεί υπουργός, που διαπράττει παράβαση καθήκοντος και πρέπει να λογοδοτήσει, όποιος και αν είναι, όποιον μπάρμπα κι αν έχει στην Κορώνη!
Δυστυχώς το “Σύστημα” στην Ελλάδα αδυνατεί – μεταξύ άλλων – να προσφέρει “ασφάλεια” στους πολίτες, είτε λόγω αδιαφορίας, είτε λόγω ανικανότητος και όπως έγινε με το Μάτι, έτσι και τώρα, πάνω στα νεκρά παιδιά ίσως γίνει κάτι! Αυτό είμαστε ως κράτος… Τίποτα περισσότερο και τίποτε λιγότερο! Οι κυβερνώντες μας, τα τελευταία χρόνια, αν και η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε σχέδιο για τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα και υπήρχε ταμείο για τη χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού τους, η Ελλάδα δεν έκανε απολύτως τίποτα, ποντάροντας στην τύχη για τα τρένα που ταξίδευαν και συνεχίζουν να ταξιδεύουν τυφλά… και να είναι μόνο τα τρένα που ταξιδεύουν τυφλά; Δυστυχώς στη χώρα που ζούμε, οι σταθμάρχες κάνουν τη δουλειά των ηλεκτρονικών και ψηφιακών συστημάτων, που έχουμε μεν πληρώσει αδρά, αλλά δεν λειτουργούν! Όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής, όπως στην Ουγκάντα και ας ψελλίζουμε με περίσσιο θράσος, πως είμαστε τάχα ευρωπαϊκή χώρα!
Δυστυχώς βιώσαμε κάτι τραγικό με πολλούς ενόχους -φανερούς και καμουφλαρισμένους, που ούτε στο πιοτό δεν μπορεί να κρυφτεί η ανείπωτη θλίψη που νιώθουμε, μιας και δυστυχώς για μας, ξέρει και κολυμπάει…